torsdag 21 mars 2013

Lättare sveda...

Idag har livet känts lite lättare.

Fixat en ny arbetstränings arbetsplats, hjälp från arbetsförmedlingen NOLL, fixat själv, helt själv trots noll ork eller förmåga att kunna "sälja" in mig själv. När ska arbetsförmedlingen börja hjälpa människor?! Behöver i alla fall detta.

Träffat min nya samtalsterapeut på vårdcentralen, byte från unga herrn som var alldeles för ivrig för min smak. Den nya, hon verkar toppen, här ska det tömmas i den tunga ryggsäcken full med känslor av misslyckanden och självkritik.

Allt har känts lite lättare, tills jag gick in på fb, såg andras nyfödda barn och uppdaterade arbeten, jag tar jag många steg "tillbaka" men min arbetstränings plats, men var sak har sin tid. Målet är att kunna arbeta rent hälsomässigt, karriär kanske kommer sen men visst svider det lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar