fredag 23 mars 2012

Förvånad...

... att jag som kvinna som haft mens i nu, ja vad blir det, 18 år varje månad, året runt. Jag blir alltid lite överrumplad över att den liksom kommer så där 'plötsligt'. Bara att veckan innan är jag ofta brutalt deppig och gråtfärdig och allt känns meningslöst, jag är trött, har ont i huvudet, blir lätt varm och har som sagt ingen lust till någonting. Dock är detta fruktansvärt deppiga någonting ganska nytt, bara något år sedan det blev så påtagligt och då bara ibland, nu är det mer en regel än ett undantag.

Just därför ska jag försöka medicinera emot det i tid vilket inte riktigt blir gjort för på något konstigt sätt hänger jag inte med och känner inte igen symtomen när dom kommer förrän jag inte orkar med livet och mig själv alls, då är det nästan försent. Skärpning Hanna!

När jag ändå funderar på mens, känns konstigt att inte länge kolla efter ägglossning, har haft en app för detta, som man skriver upp när man haft sex m.m, preliminär ägglossning. Plötsligt så behövs inte detta, inga bestämda pippar-dagar längre och inga symtom innan mens som kan tyda på graviditet. Känns mest konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar