måndag 12 november 2012

Förvirrade...

och förtvivlade...

Inga glada nyter här inte. Fick samtal från reumatologen förra veckan, efter jag varit på vanligt återbesök, att mina värden visar på att jag har/håller på att även utveckla SLE (en systemsjukdom inom samma grupp som min MCTD). Jag verkar vara på väg in i ett skov och man får inte vara i skov (dålig period) vid planering av graviditet), så budet var att vi måste avvakta med vår IVF (provrörsbefruktning).

Vi krävde fler prover och i dagarna kommer ett "slutgiltigt svar" ifall vi måste avvakta för tillfället. Jag skulle börjat med IVF medicinerna som är en nässpray nu på torsdag. Jag är ledsen, rädd, arg, besviken på min kropp, på orättvisan att vi ska ha en sån lång och smärtsam väg emot barn.

Jag har fallit långt ner och vet inte riktigt hur jag ska ta mig uppåt igen. Kanske är jag psykiskt inte ens lämpad att utföra en IVF behandling även ifall vi får ett ok från reumatologen?!Möte med IVF läkare på torsdag.

Samtidigt som jag efter några samtal för några veckor sedan fick ännu en gång konstaterat att i adoptionsländerna inte mottas ansökningar där en förälder är sjuk och då sjukskriven.

Hopplöshet, hopplöshet och lite mera hopplöshet. Dock slutar vi inte här vi ska bara samla lite kraft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar