onsdag 28 november 2012

Familjerätten

Imorgon ska vi till vår hemkommun och träffa en familjerättssekreterare ang frågor om eventuell framtida adoption.

Vi fick inte påbörja vår behandling för IVF och jag väntar på diverse utredningar av mina lungor (där sjukdomen ofta gömmer sig). En inläggning på sjukhuset i fyra dagar mitt i december, inte direkt spännande men tydligen nödvändigt.

Vår förhoppning nu är att vi ska få lite hopp om att det kanske går att få ett medgivande trotts min sjukdomssituation och sjukskrivning. Eller råd om vad som skulle kunna öka våra chanser så småningom, förutom att jag får ett nytt jobb och börjar arbeta heltid (kommer aldrig ske).

Får vi tillräckligt med hopp så struntar vi i IVF:n och jag kan starta ev medicinering och börja jobba eller studera så småningom och då kanske vi en dag får ett barn. Vårt alldeles egna underbara lilla barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar