torsdag 27 september 2012

Uppdateringen...

... är följande, att jag nu har två hästar ja eller rättare sagt ponnyn som jag ska träffa denna veckan, den ena som jag ska träffa imorgon är en blandning mellan fjording och russ (C-ponny), honom ska jag även provrida. 

Jag är inte så lång 160 och inte så tung länge heller då jag lyckats gå ner 8-9 kg, sedan i våras. Jag fick ett ha, ha, en ponny!?! (i sms) av en av mina bästa vänner på telefonen igår. Ja jag ska rida ponny och det är inget att skratta åt ;-) 

Han finns i ett stall med kompisar som familjen tävlar med och då hinner de inte riktigt med gammalgubben, 18 år är han. Detta stallet finns bara 10 minuter med buss ifrån där vi bor. Det ska bli väldigt kul! 

Sedan ska jag träffa en lite större ponny och hans ägare på söndag, han är en blandning mellan New Forest och Welsh lite högre, en D-ponny på 14 år. Detta stall/eller ladugården finns bara en promenad bort men just nu är favoriten det första stället. Dock vet jag inte förrän jag träffat ägarna och hästarna. 

Sedan avbokade jag en annan provridning jag skulle haft idag, det stallet låg för långt bort. Men ägaren och hästen, ett sto på 22 år verkade väldigt gulliga så skulle återkomma när jag tagit mitt körkort.


   
Fjording och ett Gotlandsruss

En Welsh ponny och New Forest

Bilderna är lånade från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar