fredag 6 april 2012

Byta bil...

Idag har vi en Audi A3 från 2007, en jätte fin bil som vi är mycket nöjda med. Ja eller maken som kör den eftersom jag inte ännu har ett körkort (ska börja ta nu i dagarna). Dock har vi ett billån som kostar oss en del i månaden och nu när vi ska börja spara pengar tänkte vi sälja bilen och köpa en bil för summan som blir över efter vi löst lånet. Alltså en billigare bil men kanske inte en mindre bil och egentligen inte så mycket äldre bil heller, bara ett annat märke som inte ligger lika högt i pris som Audi:n.

Maken har massa tankar och betydligt mer kunskap om bilar och tycker och tänker en massa, jag vill ha en bil som ändå är ganska snygg, vem vill köra en ful bil? Ja eller det hade väl varit jätte skönt att inte bry sig, vara så avslappnad, men nu är jag inte det i detta fallet :)

Men nu så har ändå valet landat på en Skoda Fabia, men jag tycker att halvkombin är snyggare än kombin. Då kommer den stora och viktiga frågan för oss som ska bli en småbarnsfamilj, får barnvagnen plats i bagaget på halvkombin? Hur stor barnvagn kommer vi ha? Sannolikheten att barnet kommer vara under 6 månader är väl inte så stor? = större vagn. Härmed har jag funderat på dagens i-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar