torsdag 26 april 2012

Vikt Väktarna

Dags att bekänna färg, jag har gått med i Vikt Väktarna, min svärmor drog med mig förra måndagen för hon ville inte gå själv. Min svärmor har enligt mig då ingen övervikt men ca 5 kg skulle hon göra sig av med och hon har varit med där förut.

Det är första gången för mig och det har gått förvånansvärt bra, dock mådde jag alldeles för dåligt i måndags för att följa med och väga mig men vågen pekar neråt här hemma =), ca 3 kg på knappt två veckor. Jag behöver gå ner lite i vikt för mitt välmående och har fått lite kommentarer av olika läkare. Dock gick jag upp en hel del när jag blev så dålig 2009 och efter det. För mig blev det att jag åt mycket godsaker, vilket jag i och för sig alltid gjort, men var så sjuk att jag inte orkade varken arbeta eller röra på mig särskilt mycket.

Så nu har jag ca 10 kg jag vill bli av med och det känns bra att vara igång med det. Även maken har gått upp en del (mest på magen) efter han träffat mig som bär hem massa godis som han sedan äter upp och att han inte tränar lika ofta nu som innan. Så han hänger på och äter Vikt Väktarmat med mig och tänker på vad han stoppar i munnen.

Sen skulle jag ljuga om jag vissa dagar bara tänkt att skita i detta när sugen sätter in och trycka i mig det goda som jag är sugen på men hittills har jag kunnat hålla mig ganska bra. Nu ska jag in till stan och fika med två kompisar önska mig lycka till ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar