lördag 21 april 2012

upppiffning av huset...

...pågar för fullt har hemma på helgerna :). Dock har vi inte så mycket pengar (pga utförsäkringen) för man skulle vilja och köpa massor av fina tapeter m.m. Men vi får hålla lite i plånboken och använda oss av det vi redan köpt på oss.


I lilla rummet som ska bli mitt nya pysselrum så målade vi med den vita färgen som skulle ha en antydan emot rosa men som är rosa men så var den gamla fondväggen så ful i skarvarna att vi köpte en tapet som döljer lite mer.


Det är en sådan tur för mig och min man så klart, att min styvfar (som min mamma inte lever med idag) ställer upp och grejar hemma hos oss och som har en massa kunskap och erfarenheter som inte vi har. Men det bästa är ändå att han älskar mig och ställer upp för mig 1000 gånger mer än min biologiska pappa. Jag brukar säga att jag två pappor en biologiska och en vardags-pappa någon som alltid finns där. Vem har sagt att blod är tjockare än vatten, jag vet att det inte är så! :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

  1. Blod är verkligen inte tjockare än vatten! Det kommer ni få uppleva ännu en gång den dagen då ni får hem ert lilla barn från någon spännande plats på jorden. Kärleken övervinner ALLT!

    Kramar!

    SvaraRadera