onsdag 2 maj 2012

Hemma i muminslottet...

... har vi haft en lugn Valborg och första maj, ja inget party i alla fall och det var skönt. Jag och mannen åkte tidigt igår hem till min mamma och städade hennes balkong och gjorde vårfint med lite blommor. Min mamma har ledgångsreumatism som hon fick redan innan hon födde mig (22 år gammal) men diagnosen fick hon efter min födsel.

Mamma har förtvinade och förvridna leder i båda händerna och reumatismen har även gjort henne lite skröplig i hela kroppen, så det är mycket hon i dags läget behöver hjälp med. När jag var liten tänkte jag aldrig nästan på att min mamma var sjuk, förutom att hon inte jobbade (förtidspensionär) men hon var mycket piggare då och jag såg henne varje dag så jag reflekterade inte över något annat än att hon va min mamma.

Samtidigt har jag växt upp med att min mamma är annorlunda och har behov som inte andra alltid har, kanske är det något omedvetet val att jag valt att arbeta med människor som har olika funktionsnedsättningar. Jag hjälper gärna min mamma så mycket jag bara kan och orkar själv så länge hon håller sig borta från sitt destruktiva förhållande med en alkoholiserad man, men det är en annan historia.

Älskade mamma, vill att du bara ska ha det bästa här i världen! <3

    

1 kommentar:

  1. Vilken fin dotter med ett hjärta av guld din mamma har!

    SvaraRadera