måndag 13 februari 2012

Jo..

det är sant, jag har börjat träna! Ja eller jag har köpt ett gymkort och faktiskt varit där tre gånger sedan förra torsdagen! Wow tänker ni ;-), ja jag med. Denna sjuka, värkande, lata kropp var inte tränad på något sätt innan jag blev dålig och nu ska vi inte snacka om. 

Det är ett gymkort (bara gym) men det gäller även på alla andra anläggningar som har pass, så i lördags när maken ändå skulle till stan (och klippa sig dyrt, en annan diskussion) så bokade jag in mig på pass. Mitt mål va att överleva och eftersom jag skriver nu så gjorde jag det. Det va inte vackert,spänstigt eller hurtigt som det kan vara, för dom dansanta eller vältränade. Utan det va en liten rosa gris som hängde med så mycket hon orkade. Passet var likt ett dansaerobics pass och hette SH´BAM, men det va kul det lilla jag orkade uppskatta det annars va det en uppförsbacke som skulle bestigas. 

Idag var vi på gymmet och min man gick igenom lite masskiner, vi tog inte riktigt samma vikter men det va jobbigt. Sen tog jag även några löpsteg på löpbandet, stort för att vara mig som hatar att springa. För första gången känner jag mig motiverad på riktigt, inte för att jag ska bli smal eller för att man SKA träna, utan för att jag vill ge min kropp det den behöver. Har jag en dålig dag eller vecka så ska jag inte ha dåligt samvete har jag bestämt, detta ska vara KUL! 

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat gumman! Bara att ta sig till gymmet är bättre än att sitta hemma i soffan och oftast kommer lyckokänslorna även om det är jobbigt under tiden :-) Hjärtekramar!

    SvaraRadera
  2. Har hört att Shabam är kul :) Heja dig som har kommit igång!!
    Kramar M

    SvaraRadera