torsdag 23 februari 2012

Nervig...

Idag stundade besöket på fertilitetskliniken och då vi fick vänta ca 15-20 minuter extra hann mitt hjärta börja bulta. Jag brukar aldrig vara nervös inför läkare-/gynekologbesök men detta framkallade någon sorts nervositet hos mig. Visst det handlar om att förhoppningsvis i slutändan få ett barn så visst är det mycket som "står" på spel, men lite mesigt av mig.

Samtidigt visste jag att idag skulle vi inte få reda på någonting konkret utan mer tider och planer på undersökningar. Då jag reser bort till solen en vecka i mars då jag skulle gjort en undersökning kommer jag få vänta till efter mensen i april så i början på maj kanske vi vet vad som kan vara fel?!

Annars så fick jag veta att 25% av alla par blir inte gravida första året dom försöker och man har ca 15-25% chans att bli gravid varje månad, ifall man gör det under ägglossning m.m. antar jag. Ceep om trying! =) Tydligen behövde man inte ligga flera gånger om dagen varje dag, tror dock att min man ville att jag skulle tro det ;-), stressa är inte bra, tur doktorn hade lite glimten i ögat i alla fall.




1 kommentar: