onsdag 22 februari 2012

Temperaturen är hög ute...

i kroppen... Jag har en vän som flera gånger i månaden har febriga barn och har feber själv och varje gång så börjar hon samtalet (när dom är sjuka) med att säga att dom har 40 graders feber, minst. Kanske inte känns som något man ska störa sig på men efter jag börjat notera att personen gör så, så märker jag hur ofta (alltid) hon även berättar exakt temperatur för alla sjuka i familjen, och det är höga temperatur varje gång.

Gör man så? Är det intressant att veta? Ibland när jag har feber (var 3 år) kanske min mamma frågar ifall jag har hög feber, så långt sträcker sig denna information. Mycket eller lite feber, kort tid eller länge, berätta alla decimaler please, intresseklubben antecknar ;-)



Dagens i-lands problem är nu avhandlat... (för idag)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar