måndag 20 februari 2012

Nej...

...det är inte värt det. Varje gång, när jag läser det här om några dagar när minnet blir lite suddigare, så ja VARJE gång jag dricker alkohol, mer än ett glas (så kan jag må dåligt dagen efter men så är det, risky business ;-)), men två dagar efter alkoholintaget så vaknar jag med ont i halsen, ont i kroppen, är jätte trött och sover bort hela dagen, en sådan dag är det idag.

Läste på någon sida på nätet om reumatiska systemsjukdomar och andra som upplevde att immunförsvaret eller nåt liknande alltid tog stryk när man druckit alkohol. Idag fick jag avboka tandläkaren för det gick inte. Vill jag hålla mig frisk så kan jag inte dricka så är det. Det får från och med nu bli väldigt sällan, inte för att det är särskilt ofta nu men ändå.

Bild lånad från Google

Det kommer bli en lång och seg dag idag då jag mest stör mig på att jag inte orkar någonting. Hade jag vart min man hade jag "jobbat över" ;-), nej så farligt är det inte. Förresten pratade vi om just att vara gnällig igår, jag försökte förklara att jag gnäller inte, jag bara konstaterar hur det ligger till med en liten förändring på rösten för att förstärka det hela, visst kan denna röst kanske verka lite gnällig men så är det inte. Förresten ifall jag skulle vara lite gnällig emellan åt så är lille Gurra G (Gösta) här hemma en riktig liten gnäll katt och därmed gnälligast i familjen, lille hjärtat!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar