tisdag 7 februari 2012

Barn...

många tankar på barn hemma hos oss just nu, många tankar hos mannen men mest hos mig.

Tiden på Kvinnokliniken närmar sig med stormsteg, om ca 2 veckor. Fertilitetsutredning eller vad det kallas, otålig, vill veta vad den visar. Vad finns det för alternativ? Då jag har en reumatisk systemsjukdom tror jag mig inte tåla hormoner av olika slag och orkar jag behandlingar som påverkar min hälsa?

Men adoption är något jag just nu lusläser om, på bloggar, böcker, hemsidor. Vad jag förstår så när man anmäler sig till adoptionsorganisationer som adoptionssökande och betalar in avgiften får man en kö-plats och i Sverige bildas köer för att få skicka sina ansökningar till landet. Anmäler vi oss nu ska kanske vi inte behöver vänta så länge i Sverige, väntan kommer bli så lång ändå. Adoption är absolut ett alternativ för oss!

Men då kommer nästa fråga vilken organisations ska vi välja? Alla, skulle jag spontant säga men vi har knappt pengar just nu att betala en anmälning så det får bli en och med min kroniska sjukdom så kommer det inte bli lätt att adoptera och få medgivande och många länder är restriktiva emot sjukdomar. Så även om jag egentligen fallit lite (telefon samtal med dom) för en av de lite mindre organisationerna så får det bli den stora så att vi har så många länder = så många chanser som möjligt att kunna få bli föräldrar.

Ibland är jag ledsen och besviken just nu är jag förväntansfull, det kommer bli barn!  
    
bild lånad från Adoptionscentrum 

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att du är tillbaka! Ska med glädje och spänning följa dig på denna nya bloggen, och er bebisresa :)

    SV: Har tagit en hel del patientsamtal nu, och börjar känna mig hyfsat bekväm. Dock har jag inte gett mig på "värstingpatienterna" än med de mest komplicerade problemen och diagnoserna, men det kommer väl snart.
    jag stortrivs, på samma gång som det skrämmer skiten ur mig. Att se så mycket elände varje dag är TUNGT, och jag är inte härdad känslomässigt för fem öre. Antar att det är något som kommer med tiden.

    Kramar M

    SvaraRadera